Wednesday 19 November 2014

Çıplak Ayaklı Aydınlık

Çıplak Ayaklı Aydınlık 2013 Uluslararası İşçi Filmleri Festivali ile 9 ilde gösterime girdi.
Çıplak Ayaklı Aydınlık, karanlık atölyelerine aydınlık taşımak üzere meslek hastalıklarının tespiti için araştırma ve eğitim çalışması yürüten deri, tekstil ve kundura işçilerinin belgeselidir. Çıplak ayaklılar, kendilerine dayatılan çalışma koşullarına karşı ortak adım atmak üzere yola çıkarlar. Ezilenlerin kendi eğiticilerini ve kendi pedagojilerini yaratmaları gerektiği fikrinden hareketle işçilerin nesne değil özne olarak sorumluluk aldığı meslek hastalıkları araştırma ve eğitim süreci gerçekleştirilir.

Deri, tekstil ve kundura işçileri, yaşadığımız coğrafyada ağır çalışma koşulları altında ve bu nedenle çok sayıda meslek hastalığı ile karşı karşıya kalıyor. Karşılaştıkları hastalıkları meslek hastalığı olarak tespit ettiremiyorlar çünkü sigortasız ve kayıtdışı çalışıyorlar. Ağırlıklı olarak ülkenin ön çok ezilen ve en çok ayrımcılığa uğrayan kesimlerinin Kürtlerin ve Romanların çalıştığı bu sektörler yok sayılıyor.


Bu sektörlerde yaşanan sorunları ve yol açtığı meslek hastalıklarını tespit etmek üzere Ege Üniversitesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Meral Türk’ün katılımı ile bir araştırma ve eğitim çalışması gerçekleştirildi. İşçilerin birer özne olarak katıldığı ve aldığı eğitim ile eğitici olarak aktif sorumluluk aldığı eğitim ve araştırma sürecini Deri-tekstil ve Kundura İşçileri Derneği ve Özgür Yaşam Eğitim ve Dayanışma Derneği birlikte örgütledi.

No comments:

Post a Comment