Sunday 9 August 2015

Anadolu'ya Saygı Duruşu: Fikret Otyam (19 Aralık 1926 - 9 Ağustos 2015)



Ressam, fotoğrafçı, gazeteci ve yazar Fikret Otyam’ın yaşamı ve eserleri
 

 
19 Aralık 1926'da Aksaray'da doğdu. Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü'nden mezun oldu. Burada ünlü ressam Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun öğrencisi oldu. Gazeteciliğe 1950 yılında "Son Saat" gazetesinde başladı. Daha sonra Cumhuriyet Gazetesi'nde çalıştı ve köşe yazarlığı yaptı. Antalya'ya taşındıktan sonra da yazılarına ara vermedi.
Akdeniz Gazetecilik Vakfı ve Altın Portakal Kültür Sanat Vakfı’nın kurucu üyelerinden olan Otyam, Kürtler konusundaki özgürlükçü düşünceleri ile bilinir. Doğu Anadolu'ya sık sık gitmiş ve burada röportajların yanı sıra derlemeler de yapmıştır.
Emekli olduktan sonra resme ağırlık verdi.
 
Antalya'nın merkezine 26 km uzaklıkta olan Geyikbayırı köyünde ikamet etti. 9 Ağustos 2015’te yaşama veda etti.

"Resimlerinde ya kadınlar vardır ceylan gözlü, ya ceylan sekişli keçiler:  “Güneydoğu`daki kadınların gözleri doğadan, doğuştan sürmeli. Doğulu kadının gözleri zaten sürmeli. Bir de sürme çekerler, olur fincan gibi. Biraz da ben abartıyorum. Bu gözler benim imzam gibi oldu. Harranlı, Doğulu kadın... İmzam olmasa da ‘Bu Otyam’ derler. 45 yıldır bu simge oldu.(...) Ben, bütün yüzlerdeki acıyı ve dehşeti olduğu gibi veririm. Benim resim anlayışım oydu. Pamukta çalışan kadınlar, pancarda çalışan kadınlar, buğday ve arpada çalışan kadınların yüzleri. Yorgun, hepsi acılar içinde. Çökmüş avurtlar, gözlerinin altı mor.”
 
         
              




   


Fikret Otyam'ın objektifinden...




 
 

 
 

 

No comments:

Post a Comment