Thursday 24 July 2014

Çocukları gülsün istiyor


Çocuk yaşta evlendirildi, 34 yıl boyunca kimliksiz yaşadı. Üzerine kuma getirilmesi ve resmi nikah yapılmamasının mağduriyetini 24 yıldır yaşıyor. Son olarak eşi evi terk etti ve hiç bir geliri yok. Yükünü taşıdığı 7 küçük çocuğunun kaygısını yaşayan Aliye Kargı, çocuklarının yüzünü güldürmek için yardım talep ediyor.

16 yaşında evlendirilen ve 34 yıl boyunca kimliksiz yaşayan 7 çocuk annesi Aliye Kargı, ancak 6 yıl önce kendi imkanlarıyla kimliğini çıkarabildi. İki defa evlenen babasının 2 kardeşine de kendisi gibi kimlik çıkarmadığını aktaran Kargı, iki abisinin de 18 yaşını doldurduktan sonra kendi imkanlarıyla kimliklerini çıkardığını belirtti. 40 yaşında olan Kargı, 7 çocuğunu kimliği olmadığından evde zor koşullarda doğururken, yaşadığı sağlık sorunlarına rağmen bir gün olsun hastaneye gidemedi. Annesiyle aynı kaderi paylaşan Kargı, evliliğinin 15’inci yılında eşi tarafından üzerine kuma getirilmesi ve eşinin resmi nikah yapmak istememesi üzerine en büyük kızı ile kuması arasında 6 yaş fark olmasına rağmen çocuklarının yaşını küçülterek kumasının üzerine geçirdi. Bel fıtığı, mide, migren gibi rahatsızlığı olan Kargı, yıllardır gitmediği hastanelere uğramadan Wan’ın Karşıyaka Mahallesi'nde yaşam mücadelesi veriyor. 7 çocuğuyla depremde iki odası yıkılan tek gözlü toprak evde yaşayan Kargı, eşinin Tekirdağ’a yerleşerek, evi terk ettiğini dile getirdi.

Hak arayışında devletle başı derde girdi

Yardım talebiyle devlet kurumlarına başvuran Kargı, her gittiği kapıda kimliğinde “bekar” yazdığı için eli boş gönderiliyor. Hukuki yönden hakkını aramak için çocuklarını üzerine almak ve evli olduğunu ispatlamak için mahkemeye başvuran Kargı’nın başı, bu sefer de devletle derde girdi. Çocuklarını kumasına verdiği için hakkında dava açılan Kargı, hakkında 5 yıla kadar hapis ve 5 bin TL para cezası isteniyor.

40 yaşında olan Kargı’nın yaşadığı sıkıntılar nedeniyle kemik erimesi başlarken, çaresizlikten sürekli gözyaşlarına boğuluyor. Yaşadığı yoksulluk nedeniyle en büyük kızının kendisi gibi erken evlendiğini dile getiren Kargı, çocuklarına bakabilmek için el işleri yaparak geçimini sağlıyor. Çocuklarından 6’sının okula gittiğini, ancak ihtiyaçlarını karşılamakta zorlandığını dile getiren Kargı, çocuklarının yüzünü güldürmek için yardım talep ediyor.

‘Her kapıdan geri çevriliyorum’

Eşinin kendisinden habersiz evlenmesi ile mağdur olduğunu anlatan Kargı, “Çocuklarımla birlikte yalnız başımıza yaşıyoruz. Bir gelir kaynağım yok. Kimlikte bekar gözüktüğüm için devlet bir yardımda bulunmuyor. Yıllarca kimliksiz yaşadım. Çocuklarım için kimliğimi çıkardım ama o da başıma bela oldu. En küçük oğlum Yakup’u üzerime alabildim. Onun da velayeti babasının üzerine. Ne yapacağımızı şaşırdım. Bayramda çocuklarımın yüzünü güldürmek istiyorum. Ama her kapıdan geri çevriliyorum. Ne yapacağımı şaşırdım. Evlendiğim günden bu güne beni ayakta tutan, sadece çocuklarım. Her geçen gün daha çok hastalanıyorum. Bana bir şey olursa çocuklarım ne yapar diye düşüyorum. Tek kaygım onlardır. Yoksa yaşadıklarım, insan evladının yaşayabileceği bir şey değil” diye konuştu.

Hülya Emeç – DİHA – Wan


No comments:

Post a Comment